وثوق نیا مدیر عامل سازمان تاکسیرانی قزوین گفت: در ۳ ماهه نخست سال جاری، به ۴۵ پرونده رسیدگی که ۱۷ مورد از این پروندهها با دادن اخطار به رانندگان تاکسی و دریافت تعهد کتبی از آنان مختومه و تعداد ۱۵ پرونده به سازش و رفع اختلاف معترضین با رانندگان تاکسی منجر شد و ۱۳ پرونده نیز شامل تخلفات سنگین بوده که آرایی همچون جریمه نقدی و توقیف در پارکینگ (از ۴۸ ساعت تا ۳ ماه) در مورد آنان صادر گردیده است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی یادآور شد: بیشتر شکایات رسیده، در خصوص عدم رعایت نرخ مصوب، دریافت کرایه اضافه، برخورد نامناسب با مسافر و عدم رعایت شئونات اسلامی توسط رانندگان تاکسی است که به دقت در هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وثوق نیا خاطرنشان شد: در هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی نمایندگان شهردار، شورای اسلامی شهر و نماینده تاکسیرانان عضویت دارند و پس از طرح پرونده و بررسیهای لازم، بر اساس کدهای تخلف، برخوردهای قانونی نظیر جریمه نقدی، توقیف خودرو و لغو پروانه فعالیت صورت میگیرد.
وی ادامه داد: رانندگان تاکسی جزو اقشار زحمتکش و پرتلاش و نماد امانتداری در جامعه هستند و اگر تخلفی از سوی برخی از افراد شاغل در این صنف روی دهد، آن را نباید به تمامی اعضای این خانواده تعمیم داد. علاوه بر این، بحث رفتار و برخورد شایسته و پسندیده، یک ویژگی مثبت انسانی است که همگان ملزم به رعایت آن هستند. بر همین اساس، از شهروندان محترم تقاضا میشود آنان نیز در برخورد با رانندگان تاکسی، اخلاق اسلامی و انسانی را مراعات کنند و حرمت این قشر زحمتکش را منظور دارند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با ذکر این که علاوه بر رسیدگی به شکایت از تاکسیرانان به موارد تشویقی در این هیئت نیز رسیدگی میشود افزود: در بسیاری از موارد شهروندان با واحد رسیدگی به شکایات تماس میگیرند و به دلیل برخورد خوب و پسندیده، رعایت نرخ مصوب و نظافت و پاکیزگی خودرو خواستار تقدیر از تاکسیرانان میشوند.
وثوق نیا خاطرنشان کرد: شهروندان میتوانند هر گونه شکایات، انتقادات، پیشنهادات و حتی تقدیر و تشکر خود از عملکرد تاکسیرانان را از طریق شماره تلفن ۳۳۸۴۸ داخلی ۶۰۷، سامانه پیامکی سازمان تاکسیرانی به شماره ۳۰۰۰۷۱۳۳ و بازرسان سازمان تاکسیرانی مستقر در سطح شهر در میان بگذارند.